Úvod » Elektrické kolobežky » SXT light Plus V (facelift)


        

SXT light Plus V (facelift)

 

Výrobca: SXT
Farba
naša cena bez DPH: 874,17 EUR
naša cena s DPH (20 %):
1 049,00 EUR

do košíka:
  ks  

Nová éra mestskej mobility!

Kolobežky SXT Light sú vyrobené len z tých najkvalitnejších materiálov priamo v Nemecku. Rada SXT Light je druhá najľahšia elektro-kolobežka na svete, ktorá váži iba neuveriteľných 11,2 kg, a zároveň patrí medzi najkompaktnejšie. To však neznamená, že by v ostatných parametroch čokoľvek oproti konkurencii strácala!

Jej váha iba 11,2 kg vrátane batérie je takmer neporaziteľná, a to najmä kvôli kvalitným materiálom a batériám. Nízka váha je dosiahnutá aj vďaka využitiu vysoko kvalitného ľahkého hliníka 6061 T6, ktorý zároveň spoľahlivo znesie aj ťažké podmienky, namáhanie a prenášanie. Kolobežka však nie je iba ľahká, ale aj super kompaktná vďakaj jej špeciálnemu dizajnu dosahuje zložené rozmery iba 94,5 x 30 x 13,5 cm, takže môže byť jednoducho skladovaná a zmestíte sa s ňou bez problémov do autobusu, vlaku, či kufra malého auta. Vďaka nízkej váhe a rozmerom je veľmi praktická.

SXT Light je poháňaná tzv. brushless (bezkartáčovým / bezkomutátorovým) elektrickým motorom priamo v náboji kolesa, disponujúcim výkonom až 500 W. Tento je prenášaný priamo na koleso, takže sú eliminované straty energie. Motor spotrebuje iba 7,5 Wh na kilometer, čo znamená neuveriteľne nízke náklady na tisíc kilomerov – iba 1,5€. Ide o najmodernejší typ elektrického motora, ktorý je bezúdržbový, veľmi efektívny s vysokou účinnosťou. Tým, že je motor úplne uzatvorený v náboji kolesa, nedostávajú sa do neho žiadne nečistoty a nemusíte sa vôbec obávať o jeho životnosť. Tento model má tiež uzatvorený aj rám pomocou šikovne umiestnených odraziek, takže jeho údržba je zase o niečo jednoduchšia, nakoľko sa špina nemá kde udržať.

Táto kolobežka je prvý model na svete, ktorý je vybavený technológiou KERS (Kinetic Energy Recovering System), ktorá je napríklad používaná aj v automobiloch Formula 1 a niektorých hybridoch. Používajú ho aj vozidlá Tesla. Pomocou elektromagnetickej brzdy na prednom kolese sa premieňa kinetická energia kolobežky naspäť na elektrickú energiu a kolobežka tak pri brzdení dobíja svoju batériu. Špeciálne pri používaní v meste je tak možné predĺžiť dojazd až o 60 %. Táto technológia nebola doteraz v elektrických kolobežkách vôbec prítomná, dokázala to až značka SXT, čím posúva možnosti elektrických kolobežiek na ďalšiu úroveň.

Je vybavená dvojitým systémom brzdenia. Predná brzda je elektromagnetická, pri brzdení zároveň dobíja batériu a ovláda sa manuálne na riadidlách. Zadná brzda je klasická mechanická, stláča sa nohou a jej použitie zároveň automaticky aktivuje aj prednú magnetickú brzdu. Predná brzda funguje bez akejkoľvek frikcie a preto nepodlieha akémukoľvek opotrebeniu. V praxi tak budete brzdiť najmä prednou brzdou a predlžovať si tak zároveň dojazd, a zadnú brzdu pridáte iba ak budete potrebovať zastaviť skutočne rýchlo. Predná brzda sama o sebe má totiž dostatočný účinok. Tento model má ešte vylepšenú učinnosť brzdenia a dokáže zastaviť iba na šiestich metroch z 25 km/h!

Patentovaný palubný počítač UBHI kombinuje všetky ovládacie prvky ako plyn, brzda, svetlo a svetelný senzor, trúbu, farebný LCD displej a tempomat. Vstavané LED svietidlo má 6 vysoko výkonných LEDiek, ktoré sú kontrolované svetelným senzorom, ktorý zabezpečí automatické rozsvietenie svetiel a podsvietenie displeju v horších podmienkach a po tme. Svetlá je samozrejme možné ovládať aj manuálne. Kolobežka má zadné svetlo a zadné brzdové svetlo integrované v zadnom blatníku, takže je osvetlená nie len spredu, ale aj zozadu na rozdiel od verzie Eco. Farebný displej zobrazuje všetky dôležité informácie, ako napríklad aktuálna rýchlosť, denné vzdialenosti, celkové najazdené kilometre, stav batérie a dokonca aj aktuálnu teplotu. Po zapnutí ukáže tiež aktuálne napätie na batérii. Okrem toho UBHI obsahuje aj trúbu na dosah prstov, ktorou na seba môžete ostatných ľahko upozorniť. Tento model dostal aj vylepšený algoritmus počítajúci stav nabitia batérie.

Elektrická kolobežka je vybavená nepretlakovanými pneumatikami so systémom vzduchových komôr. Výhodou tohto riešenia je to, že sú úplne bezúdržbové a nie sú ohrozované defektom z klincov a iných ostrých predmetov na cestách a chodníkoch. Ich poškodenie je skoro nemožné, ale zároveň poskytujú rovnaké tlmiace schopnosti ako klasické pneumatiky. SXT Light je vybavená tlmičmi na prednom aj zadnom kolese, čo spolu s kvalitnými pneumatikami zabezpečuje optimálny komfort pri jazde. Model Plus dostal o niečo kvalitnejšie gumené pneumatiky, ktoré majú lepšiu priľnavosť najmä na vlhkom, alebo mokrom povrchu, čo oceníte keď sa dostanete do horšieho počasia.

Počas jazdy je možné aktivovať tempomat, ktorý potom začne udržiavať zvolenú rýchlosť aj bez toho, aby bolo potrebné držať stlačený plyn. Deaktivácia tempomatu prebieha buď použitím ktorejkoľvek brzdy, alebo opätovným použitím plynu. Táto kolobežka je tiež vybavená funkciou “kick start”, ktorá chráni kolobežku pred nechcením pridaním plynu po zapnutí. Ak si aktivujete túto funkciu, kolobežka sa rozbehne až po krátkom rozbehnutí sa ako na klasickej kolobežke, čím sa kolobežka zároveň zapne a pridá plyn. Túto funckiu si môžete sami vypnúť, alebo zapnúť pomocou riadiacej jednotky UBHI.

Kolobežka má tiež elektronicky nastaviteľnú maximálnu rýchlosť, ktorá sa dá pohodlne nastaviť cez UHBI na 12,20 alebo 25 km/h.

Z dôvodu šetrenia hmotnosti nemá kolobežka samostatný bočný stojan, ale v zloženej polohe samostatne stojí, pričom jej geniálny dizajn ju umožňuje rozloziť a znovu zloziť doslova za niekoľko sekúnd.

Kolobežka má 36V batériu a kapacitu 10,5 Ah, čo zodpovedá 378 Wh, čo je výrazne viac, ako modely Eco a Plus. Pokiaľ plánujete dlhšie trasy, toto bude najlepšia voľba.

 

Technické parametre

Váha vrátane batérie: 11,2 kg
Typ batérie: SAMSUNG Li-Po (Lithiumpolymer) 36 V 378 Wh (10,5 Ah)
Nabíjačka: UL certifikovaná – 3,5 A
Doba nabíjania: 1,5 -2 h
Náklady na 1000 KM: neuveriteľných 1,50 EUR
Maximálna rýchlosť: do 37 km/h (môže byť elektronicky limitovaná na 12 km/h, 20 km/h a 25 km/h) (záleží na teréne, váhe a povrchu)
KERS technológia: áno, rekuperácia pri brzdení, (Kinectic Energy Recovering System) – známa z Formula 1
Systém ovládania: UBHI – UNIBLOCK HUMAN INTERFACE (patentovaný), farebný displej
Tempomat: áno, vypnuteľný v nastaveniach
Funkcia Kick-start: áno, vypnuteľná v nastaveniach
Výkon: 500 W
Stúpanie: do 25 stupňov (v závislosti na váhe)
Motor: brushless (bezkartáčový, bezkomutátorový) DC v náboji kolesa
Dojazd: do 40 km (pri rýchlosti 20 km/h a 70 kg)
Nosnosť: 125 kg
Materiál: Ultrapevný hliník 6061 T6
Osvetlenie: Predné svetlo s vysoko výkonnou LED (6ks), kontrolovaná cez CPU + automatický svetelný senzor + zadné a brzdové svetlo v blatníku
Brzdové svetlo: áno
Prenos sily: Motor priamo v náboji predného kolesa
Podvozok: odpružené zadné aj predné koleso
Brzdy: zdvojený brzdový systém (predná elektromagentická brzda s KERS, zadná nožná brzda), vylepšené brzdenie, iba 6m z 25km/h pri 70kg
Dĺžka, výška, šírka (zložená): 94,5 cm x 30 cm x 13,5 cm
Dĺžka, výška, šírka (rozložená): 94 cm x 13,5 cm x 116 cm
Pneumatiky: bezúdržbové, vzadu polyuretán, vpredu guma, systém dutín
Rázvor: 67 cm
Svetlá výška: 9 cm
Výška tyče rukoväte: 77 – 91 – 100 cm (tri polohy), 100 stačí aj pre obrov
Obsah balenia: kolobežka, nabíjačka, návod
Legálne na ceste pre automobily: Oficiálne nie!

 

Porovnanie modelov rady Light

Oproti Light Plus:
  • väčšia 36V batéria Samsung s kapacitou až 10,5 Ah / 378 Wh
  • Vyššia maximálna rýchlosť až do 37 km/h
  • Dlhší dojazd, až do 40 km (pri konštantnej jazde po rovine 25km/h a 70kg)